‘Does everybody understand?’ Preguntes dels professors en disciplines en classes universitàries mediades en anglès: Estudi exploratori

Main Article Content

Emma Dafouz Milne
Davinia Sánchez García
Aquest estudi a xicoteta escala tracta d’analitzar el paper de la llengua anglesa com a vehicle d’instrucció (AMI) en tres classes magistrals universitàries pertanyents a distintes disciplines acadèmiques. Tenint com a referència investigacions prèvies (Crawford-Camiciottoli 2004, Dafouz 2011, Dalton-Puffer 2007), aquesta anàlisi se centra en el discurs del professor i més concretament en les preguntes realitzades pel professor com a ferramentes bàsiques que articulen el discurs en l’aula i estratègies clau a l’hora de fomentar la interacció i la construcció de significats (Chang 2012, Sánchez García 2010). Les dades recopilades comprenen quatre hores d’ensenyament provinent de contextos educatius espanyols on l’anglés és la llengua vehicular i la majoria dels participants no són parlants natius de la dita llengua. Els resultats preliminars revelen que els “confirmation checks” i “display questions” solen ser els recursos més nombrosos i més utilitzats en l’aula. Al mateix temps, indiquen que el tipus de preguntes trobades presenten més punts en comú que diferències en comparar llur ús en diverses disciplines acadèmiques. Així mateix, podria afirmar-se que la formació del professorat seria necessària perquè aquest es beneficiara de tots els recursos discursius que tenen lloc en l’aula i així facilitar l’aprenentatge dels seus alumnes, tant en l’àmbit del contingut com de la llengua.
Paraules clau
anglés com a mitjà d’instrucció, AICLE, preguntes del professor, conscienciació lingüística, discurs de l’aula

Article Details

Com citar
Dafouz Milne, Emma; and Sánchez García, Davinia. “‘Does everybody understand?’ Preguntes dels professors en disciplines en classes universitàries mediades en anglès: Estudi exploratori”. Language Value, vol.VOL 5, pp. 129-51, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302110.
Biografies de l'autor/a

Emma Dafouz Milne, Dpto. de Filología Inglesa I Universidad Complutense de Madrid Facultad de Filología Ciudad Universitaria s/n 28040 Madrid

Emma Dafouz is senior lecturer in the Department of English Language and Linguistics at the Universidad Complutense. Since 2000 her research on CLIL in Higher Education has appeared in journals such as Language and Education, Modern Language Journal, or AILA Review where she also acted as guest co-editorShe is part of the international team ConCLIL (Conceptualising CLIL) based in Jyväskylä University.

Davinia Sánchez García, Universidad a Distancia de Madrid

Davinia Sánchez García is an assistant professor in the Language Institute at the Open University of Madrid (UDIMA). She is currently writing her PhD on EMI classroom discourse.