(In)compatibilitat de cursos d'AICLE i AFE en la Universitat

Main Article Content

Joseba M. González Ardeo
Este article tracta de l’actual coexistència entre cursos d’AFE (Anglés per a Fins Específics) i cursos AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües) en entorns d’educació superior en el País Basc. En la Universitat del País Basc – Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV-EHU) hi ha un procés d’internacionalització en curs. Per consegüent, els seus professors d’idiomes estan sent testimonis d’un imparable procés d’anglicanització. Actualment, i presumiblement a mitjà i llarg termini, les decisions institucionals continuaran recolzant l’AICLE en compte de l'AFE. A fi d’analitzar aquest procés en la UPV-EHU, s’han recollit dades quantitatives sobre aquests dos enfocaments lingüístics i s’han comparat amb dades de 2005. Com a font de dades qualitatives, també s’utilitza un qüestionari per a comprovar l’opinió d’estudiants d’enginyeria que en l’actualitat reben ambdós tipus de cursos. La principal conclusió d’aquest estudi explorador és que ambdós tipus de cursos semblen ser compatibles. No obstant això, tant els professors d’idiomes com els professors de continguts impartits en anglés i els alumnes estan afrontant un repte difícil ja que ni un ni un altre tipus de curs és la panacea.
Paraules clau
AICLE, IFE, internacionalització de l’educació superior, anglicanització, Universitat del País Basc, Euskal Herriko Unibertsitatea, qüestionari

Article Details

Com citar
González Ardeo, Joseba M. “(In)compatibilitat de cursos d’AICLE i AFE en la Universitat”. Language Value, vol.VOL 5, pp. 24-47, https://raco.cat/index.php/LanguageValue/article/view/302106.
Biografia de l'autor/a

Joseba M. González Ardeo

Joseba M. González Ardeo (Bachelor of Engineering, BA in Economics and Business Administration, Master in Foreign Trade, Master in TEFL, and PhD in Organizational Communication) is Associate Professor at the University of the Basque Country. His research priorities are in the fields of Multilingualism, ESP/EAP, and Interdisciplinary Collaboration.