Interseccions: so i imatge per a un escenari educatiu inclusiu

Main Article Content

Marcela González Barroso

El propòsit d'aquest article és oferir un panorama acotat sobre la possible projecció de les escoltes musicals en la formació de les identitats juvenils, a partir d'una aproximació analítica a un repertori delimitat de videoclips que adolescents i joves tenen com a preferències per al lleure i el gaudi personal. Tenint en compte les correspondències entre text-so i la intersecció d'aquests amb la imatge es planteja la seva possible incidència en la configuració i la convivència de les diverses identitats juvenils en moments de sociabilitat i es proposen possibles elements de discussió per a un escenari educatiu inclusiu. La realització d'aquest treball parteix de les referències, aportacions conceptuals i metodològiques per a l'estudi dels videoclips que formulen Sedeño-Valdellós (2012, 2020) Guarinos i Valdellós (2020) Sedeño-Valdellós i Schubert (2020), Viñuela (2013, 2015), Goodwing (1992), entre altres autors. Es prenen com a base de dades les plataformes de YouTube i Spotify, així com una sèrie d'enquestes realitzades per l'autora d'aquest article a professors joves i professores en formació.

Paraules clau
Música audiovisual, Videoclip, Identidades, Inclusión educativa

Article Details

Com citar
González Barroso, Marcela. “Interseccions: so i imatge per a un escenari educatiu inclusiu”. Journal of Sound, Silence, Image and Technology, no. 5, pp. 49-67, doi:10.60940/jossitv5n5id416968.