La formació en xarxa dels equips directius de centres escolars: noves maneres, noves oportunitats

Main Article Content

Rafel Maura Reus
El bon exercici de la funció directiva als centres escolars
és un dels principals factors de qualitat del sistema
educatiu. Aquest exercici s'ha vist sotmès als
bruscs canvis viscuts per la societat a les darreres dècades
i s'hi ha adaptat de manera gradual. Una forma
d'afrontar aquests canvis obligats és la creació de xarxes
de formació i, per extensió, el treball en xarxa
entre els equips directius de diferents centres educatius.
Algunes de les possibilitats que ofereixen la formació
en xarxa i la creació de xarxes de treball són la
sinergia de recursos, la democratització de les prioritats
escolars, una adaptació més ràpida a la realitat
social, més cooperació i evitació de duplicitats i competències,
la presa de decisions comunitàries, un accés
més ràpid i ampli a la informació… i totes duen a un
exercici més eficient i efectiu de la funció directiva als
centres escolars.
Paraules clau
Formació permanent, funció directiva, treball en xarxa.

Article Details

Com citar
Maura Reus, Rafel. “La formació en xarxa dels equips directius de centres escolars: noves maneres, noves oportunitats”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 301-9, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267165.