L’avaluació de la formació del professorat al centre: la facilitació per a la transferència
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Pilar Iranzo García
En aquest treball es remarca la importància de l’avaluació
formativa al llarg del procés assessor i se’n tracten
algunes complexitats inherents. Seguidament, es
presenta una proposta d’instrumentació sobre com
abordar l’avaluació diagnòstica, formativa, sumativa
i diferida dels assessoraments, no des del punt de vista
de «mesurar» punts de partida i d’arribada, sinó des
d’una perspectiva netament formativa; és a dir, des
del convenciment que no es pot acompanyar cap a la
millora educativa sense construir coneixement situat
amb motiu de l’apropiació del procés per part dels
seus protagonistes i per a aquesta apropiació.
S’il·lustren instruments per a l’avaluació formativa
del procés que recullen reflexions, sobretot del professorat.
formativa al llarg del procés assessor i se’n tracten
algunes complexitats inherents. Seguidament, es
presenta una proposta d’instrumentació sobre com
abordar l’avaluació diagnòstica, formativa, sumativa
i diferida dels assessoraments, no des del punt de vista
de «mesurar» punts de partida i d’arribada, sinó des
d’una perspectiva netament formativa; és a dir, des
del convenciment que no es pot acompanyar cap a la
millora educativa sense construir coneixement situat
amb motiu de l’apropiació del procés per part dels
seus protagonistes i per a aquesta apropiació.
S’il·lustren instruments per a l’avaluació formativa
del procés que recullen reflexions, sobretot del professorat.
Paraules clau
Formació del professorat, avaluació formativa, instruments d’avaluació formativa, assessors de formació.
Article Details
Com citar
Iranzo García, Pilar. “L’avaluació de la formació del professorat al centre: la facilitació per a la transferència”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 36-49, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267138.