Casos i experiències per repensar la formació del professorat
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Denise Elena Vaillant Alcalde
Els últims anys s’han multiplicat els estudis i els informes
que mostren els pobres resultats de la formació
inicial dels docents. Avui més que mai cal que ens
preguntem cap on va la formació de mestres i professors.
Amb aquesta finalitat, l’autora proposa analitzar
i reflexionar una sèrie d’iniciatives promogudes als
Estats Units i Austràlia, així com a Anglaterra, Finlàndia
i Suècia. Entre les innovacions més destacades,
l’autora assenyala les que es refereixen als estàndards
per a la formació, l’articulació de la formació amb els
centres educatius, la recerca sobre la pràctica docent
i l’ús de l’evidència en els programes de formació.
que mostren els pobres resultats de la formació
inicial dels docents. Avui més que mai cal que ens
preguntem cap on va la formació de mestres i professors.
Amb aquesta finalitat, l’autora proposa analitzar
i reflexionar una sèrie d’iniciatives promogudes als
Estats Units i Austràlia, així com a Anglaterra, Finlàndia
i Suècia. Entre les innovacions més destacades,
l’autora assenyala les que es refereixen als estàndards
per a la formació, l’articulació de la formació amb els
centres educatius, la recerca sobre la pràctica docent
i l’ús de l’evidència en els programes de formació.
Paraules clau
Formació inicial, docents, ensenyament, innovacions, tendències internacionals.
Article Details
Com citar
Vaillant Alcalde, Denise Elena. “Casos i experiències per repensar la formació del professorat”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 15-21, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267136.