Casos i experiències per repensar la formació del professorat

Main Article Content

Denise Elena Vaillant Alcalde
Els últims anys s’han multiplicat els estudis i els informes
que mostren els pobres resultats de la formació
inicial dels docents. Avui més que mai cal que ens
preguntem cap on va la formació de mestres i professors.
Amb aquesta finalitat, l’autora proposa analitzar
i reflexionar una sèrie d’iniciatives promogudes als
Estats Units i Austràlia, així com a Anglaterra, Finlàndia
i Suècia. Entre les innovacions més destacades,
l’autora assenyala les que es refereixen als estàndards
per a la formació, l’articulació de la formació amb els
centres educatius, la recerca sobre la pràctica docent
i l’ús de l’evidència en els programes de formació.
Paraules clau
Formació inicial, docents, ensenyament, innovacions, tendències internacionals.

Article Details

Com citar
Vaillant Alcalde, Denise Elena. “Casos i experiències per repensar la formació del professorat”. InnovIB. Recursos i Recerca Educativa de les Illes Balears, vol.VOL 2, pp. 15-21, https://raco.cat/index.php/InnovIB/article/view/267136.