Amb 3, 4 i 5 anys i vivint la història és possible treballar el temps històric a educació infantil. Reflexions i propostes
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Antoni Bardavio i Novi
Sònia Mañé Orozco
Clara Masriera Esquerra
Helena Minuesa
En aquest article ens volem centrar en la reflexió al voltant de la importància educativa d’ensenyar història al segon cicle d’educació infantil, als nens i nenes de 3 a 5 anys. La història té unes característiques que la converteixen en un objecte d’estudi atractiu i motivador per als nens i nenes de 3 a 5 anys, no sent excepcional la tria de la història en molts centres que desenvolupen treballs per projectes com a eix del projecte curricular. D’altra banda l’alumnat té una sèrie d’imatges construïdes sobre els temps llunyans que el converteixen, malgrat la seva llunyania temporal, en moments propers a l’alumnat, en el qual reconeix formes de vida diferents de les actuals.
Article Details
Com citar
Bardavio i Novi, Antoni et al. “Amb 3, 4 i 5 anys i vivint la història és possible treballar el temps històric a educació infantil. Reflexions i propostes”. GAUSAC. Publicació del Grup d’Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès, no. 40-43, pp. 259-64, https://raco.cat/index.php/GAUSAC/article/view/376555.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Antoni Bardavio Novi, Sònia Mañé Orozco, Dones, massa sovint invisibles, que espliquen la història. La biografia com a eina d'investigació històrica a les aules d'educació secundària , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 52-53 (2020): Dossier: 40 anys d'ajuntaments democràtics.
- Sònia Mañé Orozco, De regal vull una Barbie. Desconstruint estereotips i construint actituds des del món simbòlic , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 44-45 (2015)
- Antoni Bardavio Novi, Sònia Mañé Orozco, Xavier Tort Bisbal, Aleix Escursell Domènec, La refotografia: una experiència didàctica per apropar-se a la Guerra Civil en entorns locals més enllà dels llibres de text. , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 50 (2017)
- Antoni Bardavio Novi, Sònia Mañé Orozco, Fent de detectius del passat: la misteriosa dona del cotxet. Les fotografies familiars com a recurs educatiu , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 48-49 (2016)
- Sònia Mañé Orozco, Marilyn Monroe, una rossa tonta? Estereotips i prejudicis de gènere en la societat contemporània. , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 51 (2018)
- Antoni Bardavio i Novi, El Joan Maragall: setenta-cinc anys d'escola pública , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 28-29 (2006)
- Sònia Mañé Orozco, Antoni Bardavio Novi, Xupa de pell i pantalons estripats . Vestit, moda i tradició a les aules , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 46-47 (2015)
- Alba Alayo i Gil, Jordi Casas i Roca, Domènec Miquel i Serra, Helena Minuesa, Paloma González Marcén, Judit Vico i Cortés, Pere Gibert i Carreres, Imma Pueyo i Masi, Ressenyes , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 30-31 (2007)
- Antoni Bardavio i Novi, Xavier Laborda, Imma Pueyo i Masi, Domènec Miquel, Rogeli Pedró i Fontanet, Frederic Cabanas, Ressenyes , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 20 (2002)
- Alba Rodríguez, Antoni Bardavio i Novi, Domènec Miquel, Sant Cugat a l'època del Modernisme , GAUSAC. Publicació del Grup d'Estudis Locals de Sant Cugat del Vallès: Núm. 20 (2002)