BREST I LA MISTIFICACIÓ DE LA GRAN GUERRA PATRIÒTICA
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article analitza les claus històriques i mistificacions de la pel·lícula La fortalesa de Brest (Alexander Kott, 2010). Després d'analitzar la memòria de la Gran Guerra Patriòtica en la historiografia i el context històric previ a la invasió alemanya de l'URSS, el juny de 1941, s'aborden els aspectes més rellevants d'una pel·lícula que recrea, amb portentós realisme, els fets que van protagonitzar els defensors soviètics de la fortalesa, després de la inesperada agressió nazi. Clar que també es posen en relleu, a través de les imatges, els trets d'una identitat russa configurada convenientment a través d'una sèrie de calculats oblits històrics, una èpica visual grandiloqüent i un heroisme sublimat molt reveladors sobre els trets d’un nacionalisme rus de sacrifici i entrega que (indirectament) aspira a configurar la Rússia actual.
Article Details
(c) 2023
Drets d'autor
L'autor/a conserva els drets. Creative Commons: Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons
IGOR BARRENETXEA MARAÑÓN, Universidad Internacional de La Rioja (UNIR)
es Profesor de la Universidad Internacional de La Rioja (UNIR), Editor de la revista Film-Historia, e integrante del Grupo de Investigación Relaciones Transatlánticas en la Contemporaneidad y del Grupo Hispanofilia V. Miembro de la Asociación de Historia Contemporánea y la Asociación de Historia Actual, especializado en las relaciones entre cine e historia. Ha asistido a más de setenta jornadas y congresos a nivel nacional e internacional y ha intervenido también como ponente en congresos celebrados en España, Reino Unido, Irlanda y Portugal. También, ha publicado casi un centenar de artículos de investigación en diversas revistas especializadas y en obras colectivas. Entre sus libros se puede destacar Memoria, imagen e historia. La Segunda República en el cine de ficción (Laertes, 2023).
Correo de contacto: igor.barrenechea@unir.net
Articles més llegits del mateix autor/a
- Igor Barrenetxea Marañón, Integrismo y violencia en la Argelia de los años 90: Papicha, sueños de libertad (2019) de Mounia Meddour , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 1 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, La temible guerra submarina: Greyhound (2020, TV), de Aaron Schneider , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 1 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, Tesoros escondidos en GAZA MON AMOR (2020) , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 1 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, Historias de ETA , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 1 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, EL MUNDO DEL HAMPA en The Irishman (2019, TV), de Martin Scorsese , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 1 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, GOOD, O LA SEDUCCIÓN DEL NAZISMO , Filmhistoria online: 2009
- Igor Barrenetxea Marañón, La brutalidad de la guerra en una nueva versión de Sin novedad en el frente (Edward Berger, Alemania, 2022). , Filmhistoria online: Vol. 33 Núm. 1 (2023): Monográfico Rusia en el siglo XX a través del cine. Magdalena Garrido Caballero (coordinadora)
- Igor Barrenetxea Marañón, Poderes en la sombra en la serie DEEP STATE (TV, 2018) , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 2 (2021)
- Igor Barrenetxea Marañón, Heroínas en la guerra, Las espías de Churchill (Lydia Megan Thomas, USA, 2019) , Filmhistoria online: Vol. 33 Núm. 1 (2023): Monográfico Rusia en el siglo XX a través del cine. Magdalena Garrido Caballero (coordinadora)
- Igor Barrenetxea Marañón, La vergüenza de Guantánamo en THE MAURITANIAN (2021) de Kevin McDonald , Filmhistoria online: Vol. 31 Núm. 2 (2021)