El II cinturó: una llarga i procel.losa història (1): dels 300 milions de pessetes de l'any 1962 als 30.000 d'avui, per als 12 km de traçat al terme municipal de Barcelona
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José María Milagro
Aquest reportatge, en una primera part, recull el procés cronològic de la xarxa viària de Barcelona d'ençà de la seva primera definició a començament de segle, com també els entrebancs i canvis que, succesivament, patí l'esquema de comunicacions de la ciutat i els seus enllaços amb les poblacions de la rodalia. Centrantse en el II Cinturó, analitza la trama urbana que l'envolta i les actuacions dels poders local i estatal implicats en la seva execució, fins a l'any 1967.
Article Details
Com citar
Milagro, José María. “El II cinturó: una llarga i procel.losa història (1): dels 300 milions de pessetes de l’any 1962 als 30.000 d’avui, per als 12 km de traçat al terme municipal de Barcelona”. Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, no. 11, pp. 16-21, https://raco.cat/index.php/Espais/article/view/91181.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José María Milagro, El pont de Molins de Rei, eregit per Carles III, perdut per sempre: després del seu enfonsament el 1971, la proposta de reconstrucció va quedar anul·lada per la dinamita i la depredació , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1988: Núm.: 14
- José María Milagro, Fa un segle la xarxa total de camins de la província de Barcelona era de 1.231 quilòmetres: actualment el mapa arterial es xifra en 3.579 quilòmetres , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 17
- José María Milagro, La recuperació de cabals superarà els 8 m3/s: les obres de revestiment de gran part dels 230 Km dels canals i sèquies de l'Ebre al seu delta suposa una inversió de prop de 10.800 milions de pessetes per part de la Generalitat , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1987: Núm.: 7
- José María Milagro, Per una raó diferent a la de 1891, després d'un segle, el Llobregat quedarà desviat: de la necessitat de sanejament del delta, a l'ampliació del port de Barcelona , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 15
- José María Milagro, Per a anar de Barcelona a Mataró amb tren l'any 1850 es trigava una hora, mentre que aviat, en el viatge a Madrid se n'hi invertiran només tres: l'alta velocitat, una cursa de quasi un segle i mig , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 16
- José María Milagro, L'any 1998 haurien d'arribar a Barcelona 18 m3/segon d'aigües de l'Ebre: inversió de 551.766 milions per a obres hidràuliques a les conques internes de Catalunya , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 20
- José María Milagro, Una urgència desatesa durant seixanta anys: el col·lector de salmorres del Llobregat , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1986: Núm.: 1
- José María Milagro, La presa de la Llosa de Cavall: un nou embassament regulador a la conca hidrogràfica del Llobregat permetrà garantir l'abastament d'aigua als 2.500.000 habitants de Barcelona i el seu entorn metropolità , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1988: Núm.: 9
- José María Milagro, L'autopista Terrassa-Manresa, una decisió històrica: dels 50 milions de 1935 als 19.000 milions de 1986 , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1987: Núm.: 3
- José María Milagro, En els últims 15 anys ha vessat al mar 166.923 milions de metres cúbics: colossal desaprofitament de l'aigua de l'Ebre , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 18