Fa un segle la xarxa total de camins de la província de Barcelona era de 1.231 quilòmetres: actualment el mapa arterial es xifra en 3.579 quilòmetres
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José María Milagro
Mostra de la realitat que configurava fa cent anys la xarxa viària de la província de Barcelona, a partir del seu estudi en el quinquenni 1885-89. Recull els trets característics dels camins o carreteres més singulars i les competències administratives corresponents en aquells moments.
Article Details
Com citar
Milagro, José María. “Fa un segle la xarxa total de camins de la província de Barcelona era de 1.231 quilòmetres: actualment el mapa arterial es xifra en 3.579 quilòmetres”. Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, no. 17, pp. 37-43, https://raco.cat/index.php/Espais/article/view/91249.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José María Milagro, El pont de Molins de Rei, eregit per Carles III, perdut per sempre: després del seu enfonsament el 1971, la proposta de reconstrucció va quedar anul·lada per la dinamita i la depredació , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1988: Núm.: 14
- José María Milagro, Per una raó diferent a la de 1891, després d'un segle, el Llobregat quedarà desviat: de la necessitat de sanejament del delta, a l'ampliació del port de Barcelona , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 15
- José María Milagro, La recuperació de cabals superarà els 8 m3/s: les obres de revestiment de gran part dels 230 Km dels canals i sèquies de l'Ebre al seu delta suposa una inversió de prop de 10.800 milions de pessetes per part de la Generalitat , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1987: Núm.: 7
- José María Milagro, Per a anar de Barcelona a Mataró amb tren l'any 1850 es trigava una hora, mentre que aviat, en el viatge a Madrid se n'hi invertiran només tres: l'alta velocitat, una cursa de quasi un segle i mig , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 16
- José María Milagro, L'any 1998 haurien d'arribar a Barcelona 18 m3/segon d'aigües de l'Ebre: inversió de 551.766 milions per a obres hidràuliques a les conques internes de Catalunya , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 20
- José María Milagro, Una urgència desatesa durant seixanta anys: el col·lector de salmorres del Llobregat , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1986: Núm.: 1
- José María Milagro, La presa de la Llosa de Cavall: un nou embassament regulador a la conca hidrogràfica del Llobregat permetrà garantir l'abastament d'aigua als 2.500.000 habitants de Barcelona i el seu entorn metropolità , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1988: Núm.: 9
- José María Milagro, El II cinturó: una llarga i procel.losa història (1): dels 300 milions de pessetes de l'any 1962 als 30.000 d'avui, per als 12 km de traçat al terme municipal de Barcelona , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1988: Núm.: 11
- José María Milagro, L'autopista Terrassa-Manresa, una decisió històrica: dels 50 milions de 1935 als 19.000 milions de 1986 , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1987: Núm.: 3
- José María Milagro, En els últims 15 anys ha vessat al mar 166.923 milions de metres cúbics: colossal desaprofitament de l'aigua de l'Ebre , Espais: revista del Departament de Política Territorial i Obres Públiques: 1989: Núm.: 18