Enseñar economía mediante estrategias de investigación escolar. Estudio de caso sobre las concepciones y prácticas del profesorado
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Gabriel , 1952- Travé González
Francisco José Pozuelos Estrada
This paper describes a case study throughout two years in a primary school. It is based on the reflection about the principal obstacles. Teachers find when they plan and develop inquiry-based learning programs of socioeconomic content following inquiry based approaches.
Article Details
How to Cite
Travé González, Gabriel , 1952-; and Pozuelos Estrada, Francisco José. “Enseñar economía mediante estrategias de investigación escolar. Estudio de caso sobre las concepciones y prácticas del profesorado”. Enseñanza de las ciencias sociales: revista de investigación, no. 7, pp. 109-20, https://raco.cat/index.php/EnsenanzaCS/article/view/126365.
Most read articles by the same author(s)
- José Antonio Molina Marfil, Gabriel , 1952- Travé González, Beliefs and Practices of Economics Teachers Concerning the Use of Curriculum Materials: An Exploratory Analysis , Enseñanza de las ciencias sociales: revista de investigación: 2014: Núm.: 13