Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
I. Mira Tornadijo
Universitat de València
B. Cantero Riveros
Universitat Autònoma de Barcelona
C. Mira Tornadijo
Universitat de València
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l’any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). - tenir una imatge menys distorsionada de la realitat relacionant la ciència amb la societat, la tecnologia i el medi ambient des de la perspectiva de gènere. - donar una imatge més ajustada de la ciència que la que presenten la majoria de llibres de text.
Article Details
Cómo citar
Mira Tornadijo, I. et al. «Transversalitat i coeducació a l’àrea de Física i Química en l’ESO : la classificació dels elements químics». Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, n.º Extra, pp. 3321-5, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294656.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- B. Cantero Riveros, M. Carrió Llach, Apropa't a la ciencia , Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: Núm. Extra (2009): VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias