Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics

Main Article Content

I. Mira Tornadijo
B. Cantero Riveros
C. Mira Tornadijo
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l’any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). - tenir una imatge menys distorsionada de la realitat relacionant la ciència amb la societat, la tecnologia i el medi ambient des de la perspectiva de gènere. - donar una imatge més ajustada de la ciència que la que presenten la majoria de llibres de text.

Article Details

Cómo citar
Mira Tornadijo, I. et al. «Transversalitat i coeducació a l’àrea de Física i Química en l’ESO : la classificació dels elements químics». Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, n.º Extra, pp. 3321-5, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294656.