Oportunitats d'aprenentatge en temàtiques ambientals brindades pel currículum nacional de ciències de Xile

Main Article Content

Marianela Beatriz Navarro Ciudad
L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. Els resultats mostren oportunitats d'aprenentatge parcialment alineades entre els requeriments actuals d'alfabetització científica ambiental i el currículum nacional de ciències de Xile. Això podria explicar en part l'acompliment dels estudiants xilens al mig ambient. L'estudi lliura antecedents que aporten al desenvolupament d'un currículum de ciències que promogui l'educació per al desenvolupament sostenible.
Paraules clau
alfabetització científica ambiental, anàlisi curricular, oportunitat d'aprenentatge, actituds cap als desafiaments ambientals, educació per al desenvolupament sostenible

Article Details

Com citar
Navarro Ciudad, Marianela Beatriz. “Oportunitats d’aprenentatge en temàtiques ambientals brindades pel currículum nacional de ciències de Xile”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 35, no. 3, pp. 107-2, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329210.
Biografia de l'autor/a

Marianela Beatriz Navarro Ciudad, Universidad de Los Andes

Profesor Investigador

Centro de Investigación en Educación

Facultad de Educación

Universidad de Los Andes