L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària

Main Article Content

Janeth A. Cárdenas Lizarazo
L'avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària. Assumim que l'avaluació és un dels organitzadors del currículum i com tal ha d'estar integrada en el procés d'ensenyament i aprenentatge. A més, entenem que resoldre problemes és un contingut específic que els estudiants han de treballar que es reflecteix en el currículum. I, per tant, ha de ser objecte d'avaluació Per treballar sobre aquests aspectes hem treballat amb un grup de professors de matemàtiques de secundària de Bogotà (Colòmbia). En la nostra recerca hem desenvolupat quatre instruments de recerca: qüestionari sobre avaluació de la resolució de problemes, qüestionari sobre creences de l'avaluació, anàlisi de les activitats d'avaluació facilitades pels docents i entrevistes. Hem realitzat la triangulació de resultats amb la seva corresponent discussió, comentant algunes contradiccions, i constatant idees similars recollides a partir dels quatre instruments. Tot això ens ha portat a proposar algunes idees en relació al contingut desenvolupat i a la formació de professors de matemàtica en secundària.
Paraules clau
avaluació, resolució de problemes, Matemàtiques, educació, professors secundària

Article Details

Com citar
Cárdenas Lizarazo, Janeth A. “L’avaluació de la resolució de problemes en matemàtiques: concepcions i pràctiques dels professors de secundària”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 3, pp. 203-4, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/301972.
Biografia de l'autor/a

Janeth A. Cárdenas Lizarazo, Universidad de Extremadura

Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y de las Matemáticas