Mediació semiòtica en pro de la construcció de significat de raig en fer operativa la seva definició
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Leonor Camargo Uribe
Universidad Pedagógica Nacional
Patricia Perry Carrasco
Universidad Pedagógica Nacional
Carmen Samper de Caicedo
Universidad Pedagógica Nacional
Adalira Sáenz-Ludlow
Universidad de Carolina del Norte
Oscar Molina
Universidad Pedagógica Nacional
El significat d'un objecte geomètric es va consolidant en l'ús que es fa de la seva definició i dels enunciats que estableixen les seves propietats; també, en l'ús que es fa de l'objecte mateix com a eina. Així, entendre un objecte geomètric involucra, entre altres coses, fer operativa la seva definició. És a dir, l'estudiant ha de poder arribar a usar de manera pertinent la definició, en qualitat de garantia, en el marc de la producció de demostracions. En aquest article s'analitzen aspectes de la construcció del significat de raig associats a l'ús de la definició com a garantia. Aquesta anàlisi té les seves arrels en el signe triádico de Peirce i en l'evolució dels interpretants del professor i dels estudiants mentre s'esforcen per fer operativa tal definició. A més, il·lustra l'articulació de les nocions «construcció de significat» i «mediació semiòtica del professor».
Paraules clau
construcció de significat, mediació semiòtica del professor, anàlisi semiòtica peirceano, objecte dinàmic didàctic, aprenentatge de la geometria
Article Details
Com citar
Camargo Uribe, Leonor et al. “Mediació semiòtica en pro de la construcció de significat de raig en fer operativa la seva definició”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 3, pp. 99-116, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/301964.
Biografies de l'autor/a
Leonor Camargo Uribe, Universidad Pedagógica Nacional
Profesora e investigadora del Departamento de Matemáticas de la Universidad Pedagógica NacionalPatricia Perry Carrasco, Universidad Pedagógica Nacional
Investigadora del Departamento de MatemáticasCarmen Samper de Caicedo, Universidad Pedagógica Nacional
Profesora e investigadora del Departamento de MatemáticasAdalira Sáenz-Ludlow, Universidad de Carolina del Norte
Profesora e investigadora de la Universidad de Carolina del Norte y CharlotteArticles més llegits del mateix autor/a
- Armando Echeverry, Óscar Molina, Carmen Samper, Patricia Perry, Leonor Camargo, Proposición condicional : interpretación y uso por parte de profesores de matemáticas en formación , Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas: 2012: Vol.: 30 Núm.: 1