Significats del signe d'igual i aspectes del seu ensenyament. Un estudi realitzat amb estudiants de primer any d'ensenyament secundari i els seus professors
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Federico Burgell García
Consejo de Educación Secundaria
Teresa Cristina Ochoviet Filgueiras
Instituto de Perfeccionamiento y Estudios Superiores (IPES)
En aquest article presentem resultats d'un estudi que indaga en els significats que li atribueixen al signe d'igual estudiants que estan cursant el primer any d'ensenyament secundari en un liceu de Montevideo (12-13 anys) i en aspectes del seu ensenyament. Els resultats mostren que una part important dels alumnes interpreta el signe d'igual com l'indicador del resultat d'una operació i no com l'indicador d'una relació d'equivalència, interpretació que resulta imprescindible per a l'abordatge de l'àlgebra en el nivell mitjà. A més, detectem que els professors no li brinden al tema una atenció especial.
Paraules clau:
igualtat matemàtica, signe d'igual, pre àlgebra, àlgebra, ensenyament secundari
Article Details
Com citar
Burgell García, Federico; and Ochoviet Filgueiras, Teresa Cristina. “Significats del signe d’igual i aspectes del seu ensenyament. Un estudi realitzat amb estudiants de primer any d’ensenyament secundari i els seus professors”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 33, no. 3, pp. 77-98, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/301963.
Biografies de l'autor/a