Transferencia inter-dominios en resolución de problemas : una propuesta instruccional basada en el proceso de «traducción algebraica»

Main Article Content

V. Sanjosé López
Joan Josep Solaz Portolés
Tomás Valenzuela
Understanding a science and math word problem means constructing mental representations at different levels of abstraction. Secondary students have dificulties solving algebraic word problems due to the transition from the concrete representation to the mathematic representation. In order to facilitate the «algebraic translation» of the problems, we adapt a «rule to put a problem into equations» by Puig (1998) and insert it in an experimental methodology devoted to improving the inter-domain transfer in science. Results show the power of the instructional methodology to overcome most of the students’ dificulties, no matters their average academic performance.

Article Details

Com citar
Sanjosé López, V. et al. “Transferencia inter-dominios en resolución de problemas : una propuesta instruccional basada en el proceso de «traducción algebraica»”. Enseñanza de las Ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, vol.VOL 27, no. 2, pp. 169-84, https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/132235.

Articles més llegits del mateix autor/a

1 2 > >>