El videojoc digital com a mediador de l’aprenentatge en l’etapa d’Educació Infantil

Main Article Content

Begoña Esther Sampedro Requena
Juan Manuel Muñoz González
Esther Vega Gea

Aquest article exposa les dades d’una investigació i recull les opinions i les valoracions de l’alumnat de tercer curs del segon cicle de l’etapa d’Educació Infantil sobre la utilització d’un videojoc digital i educatiu el nucli temàtic del qual és el medi ambient. En aquest recurs tecnològic es consideren els diversos continguts de les àrees; d’aquesta manera, se’l dota d’un caràcter globalitzador i, d’altra banda, es potencia la ludificació en l’aprenentatge dels infants. El videojoc educatiu va ser elaborat i dissenyat per diversos professionals del camp de la tecnologia i la pedagogia de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat de Còrdova durant l’any 2014.

La investigació de tipologia quasiexperimental duta a terme té caràcter quantitatiu amb el rigor científic pertinent. Aquesta aporta, entre les diferents conclusions extretes, que l’aplicació de videojocs digitals afavoreix la percepció pròpia de coneixement i actituds sobre aspectes generals del reciclatge en els infants participants en aquest estudi.

Paraules clau
infància, jocs, coneixement, medi ambient, habilitats, ludificació

Article Details

Com citar
Sampedro Requena, Begoña Esther et al. “El videojoc digital com a mediador de l’aprenentatge en l’etapa d’Educació Infantil”. Educar, vol.VOL 53, no. 1, pp. 89-107, https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/317272.