Las Coordenadas morales y filosófico-educativas de Ferrer = Ferrer's moral, philosophical and educational coordinates
Article Sidebar
Citaciones en Google Académico
Main Article Content
Pere Solà i Gussinyer
Exploración del pensamiento ferreriano a partir de dos series de reflexiones político-
morales, una de ellas, Feuilles détachées, prácticamente inédita y que este dossier
reproduce en apéndice. La otra, los «Principios de moral científica para uso de las
escuelas racionalistas» es más conocida. Las ideas de Ferrer analizadas en este artículo
constituyen algo así como la base de un esbozo de pedagogía racionalista, humanista
de la acción y de la palabra, basada en el activismo y la experimentación. Son fruto de
su época en muchos puntos, pero en otros la trascienden y presentan una valor añadido
de modernidad.
morales, una de ellas, Feuilles détachées, prácticamente inédita y que este dossier
reproduce en apéndice. La otra, los «Principios de moral científica para uso de las
escuelas racionalistas» es más conocida. Las ideas de Ferrer analizadas en este artículo
constituyen algo así como la base de un esbozo de pedagogía racionalista, humanista
de la acción y de la palabra, basada en el activismo y la experimentación. Son fruto de
su época en muchos puntos, pero en otros la trascienden y presentan una valor añadido
de modernidad.
Article Details
Cómo citar
Solà i Gussinyer, Pere. «Las Coordenadas morales y filosófico-educativas de Ferrer = Ferrer’s moral, philosophical and educational coordinates». Educació i Història: revista d’història de l’educació, n.º 16, pp. 43-78, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/224535.
Artículos más leídos del mismo autor/a
- Pere Solà i Gussinyer, Escrits de Francesc Ferrer i Guàrdia a Luigi Fabbri, Max Nettlau, François Kupka i Paul Robin , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 1 (1994)
- Pere Solà i Gussinyer, En el centenari de Ferrer i Guàrdia : pòrtic de presentació al monogràfic = In the centenary of Ferrer i Guàrdia : an introduction to the monographic , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 16: (juliol-desembre 2010)
- Pere Solà i Gussinyer, Jordi Monés i Pujol-Busquets, el ciutadà, l'investigador i l'amic , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 5: (2001-2002)
- Pere Solà i Gussinyer, El Centenari de Ferrer: un balanç historiogràfic i pedagògic = Ferrer Centenary: a historiographical and pedagogical report , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 16: (juliol-desembre 2010)
- Pere Solà i Gussinyer, Presentació amb algunes idees recapituladores , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 1 (1994)
- Pere Solà i Gussinyer, Una Excursió en la història de la cultura i de l'educació d'Alexandre Galí , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 2 (1995)
- Pere Solà i Gussinyer, Felix Fradkin i la reflexió pedagògica en condicions extremes , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 3: (1997-1998)
- Pere Solà i Gussinyer, Aspectes diferencials i comparatius de la investigació històricoeducativa als Països Catalans: una reflexió en veu alta sobre la feina d'historiador de l'educació catalana , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 3: (1997-1998)
- Pere Solà i Gussinyer, El Nostre senyor Godàs , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 3: (1997-1998)
- Pere Solà i Gussinyer, Presentació del dossier "Materials de les XII Jornades d'Història de l'Educació als Països Catalans" , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 3: (1997-1998)