De la «Educación de Adultos» a la «Educación para todos, a lo largo de toda la vida» en Uruguay

Main Article Content

Jorge Camors
Gianela Turnes
Eduardo Rodríguez
Yliana Rodríguez
Noel Cordano
El present article és una producció col·lectiva d’un grup de docents de la Càtedra UNESCO en Educació de Persones Joves i Adultes de l’Institut d’Educació de la Universitat de la República, Uruguai. L’objectiu és descriure i analitzar l’evolució que la idea d’educació d’adults ha tingut en el marc de la història de l’educació a Uruguai. En aquest treball es realitza un recorregut històric del concepte «educació d’adults» a Uruguai identificant els enclavaments organitzatius amb comeses en aquesta temàtica que van donar origen a experiències molt significatives. Finalment, es presenten algunes reflexions sobre l’evolució de la concepció educativa, on va predominar un concepte d’educació d’adults restringit a l’alfabetització i culminació de l’educació primària.
Paraules clau: educació al llarg de tota la vida, educació d’adults, història, Uruguai.

Article Details

Com citar
Camors, Jorge et al. “De la «Educación de Adultos» a la «Educación para todos, a lo largo de toda la vida» en Uruguay”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 36, pp. 69-95, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/372646.