L’Acció Social Catòlica a Mallorca durant la segona meitat del segle XX. Anàlisi d’un compromís social
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Joan Josep Matas Pastor
L’article pretén esbossar les línies mestres de l’acció social de l’Església catòlica de Mallorca al llarg del segle xx. Analitzam les presències i les accions de l’Església vers els col·lectius més vulnerables de la societat. De fet, passàrem d’una acció social beneficocaritativa amb to paternalista a principi del segle xx a una acció social més estructural i amb una vocació de justícia social a partir de la segona meitat del segle. De Càritas diocesana i de l?Acció Catòlica especialitzada, sobretot la del món obrer, sorgiren tot un seguit d’iniciatives socials durant els anys seixanta de segle XX que tengueren continuïtat durant la transició democràtica, a mesura que es consolidava l’actual estat del benestar. Així doncs, l’Església de Mallorca es va haver d’adaptar a aquesta nova conjuntura articulant una xarxa d’entitats confessionals i no confessionals, bé ja existents, bé de nova creació, amb l’objectiu de donar resposta a necessitats estructurals i conjunturals del desenvolupament econòmic.
Paraules clau
Acció Catòlica, Càritas, tercer sector social, beneficència, justícia
social.
Article Details
Com citar
Matas Pastor, Joan Josep. “L’Acció Social Catòlica a Mallorca durant la segona meitat del segle XX. Anàlisi d’un compromís social”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 44, pp. 123-54, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/433360.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Josep Matas Pastor, Els orígens i desenvolupament de l’educació especial a Mallorca (1940-1990) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 42 (2023): juliol-desembre: Assajos i estudis II
- Joan Josep Matas Pastor, Lluís Ballester Brage, Història de l’educació social en la segona meitat del segle XX: polítiques, institucions, entitats i educadors , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 44 (2024): juliol-desembre: Història de l'educació social en la segona meitat del segle XX: polítiques, institucions, entitats i educadors