Els orígens i desenvolupament de l’educació especial a Mallorca (1940-1990)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’objectiu de l’article és abordar una primera anàlisi de la història de l’educació especial a Mallorca. Aquesta no es pot deslligar de la història de la discapacitat i de com aquest col·lectiu ha estat vist per la resta de la societat. Per tant, els centres d’educació especial sorgiren en el moment en què es va prendre consciència que les persones amb discapacitat podien ser rehabilitades i educades en uns espais segregats. Una vegada aconseguit es podrien integrar i incloure dins la societat. En primer lloc, en el
anys quaranta del segle XX van aparèixer a Mallorca iniciatives vers les discapacitats sensorials. Cal destacar-ne dues, la ONCE i el Col·legi La Puríssima per a nins i nines amb sordesa. A partir dels anys seixanta i setanta del segle XXI aparegueren escoles d’educació especial lligades a entitats vinculades amb la discapacitat intel·lectual, bé sorgides del moviments associatiu familiar, o bé de l’acció social i educativa de l’Església Catòlica. Aquestes, en els anys vuitanta ampliaren el seu camp d’acció cap a la formació professional especial per a aconseguir la integració social i laboral de les persones amb discapacitat.
Article Details
(c) Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació, 2024
Articles més llegits del mateix autor/a
- Joan Josep Matas Pastor, L’Acció Social Catòlica a Mallorca durant la segona meitat del segle XX. Anàlisi d’un compromís social , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 44 (2024): juliol-desembre: Història de l'educació social en la segona meitat del segle XX: polítiques, institucions, entitats i educadors
- Joan Josep Matas Pastor, Lluís Ballester Brage, Història de l’educació social en la segona meitat del segle XX: polítiques, institucions, entitats i educadors , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 44 (2024): juliol-desembre: Història de l'educació social en la segona meitat del segle XX: polítiques, institucions, entitats i educadors