The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Bernat Sureda Garcia
Universitat de les Illes Balear – IRIE-GEDHE (Spain)
Gabriel Barceló Bauzà
Universitat de les Illes Balear – IRIE-GEDHE (Spain)
Els estudis històrics sobre els aspectes materials de l’educació han tingut a Espanya un notable desenvolupament durant les darreres dècades. En aquest article es presenten els indicis que demostren el desenvolupament dels estudis sobre aquestatemàtica representats per projectes d’investigació, publicacions, jornades, trobades, seminaris, museus i exposicions. S’analitza també l’impuls que ha donat a aquest camp d’investigació la importància concedida per les institucions públiques a la conservació del patrimoni històric. En el text també es presta atenció a les principals àrees d’estudi en relació als aspectes materials de la història de l’educació. Per últim, s’aporten algunes conclusions i reflexions sobre el tema.
Paraules clau: patrimoni educatiu, materialitat de l’escola, museus d’història de l’educació, cultura escolar, Espanya.
Paraules clau: patrimoni educatiu, materialitat de l’escola, museus d’història de l’educació, cultura escolar, Espanya.
Article Details
Com citar
Sureda Garcia, Bernat; and Barceló Bauzà, Gabriel. “The materiality of education: heritage conservation and new approaches to the history of education in Spain (1990-2020)”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 38, pp. 105-33, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/390154.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Gabriel Barceló Bauzà, Francisca Comas Rubí, Ser mestre, malgrat el franquisme: testimonis etnogràfics d’una pràctica escolar , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 35 (gener-juny de 2020)
- Gabriel Barceló Bauzà, Sara González Gómez, Presentació. La pràctica educativa en els règims dictatorials durant el segle XX , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 35 (gener-juny de 2020)