Manuel Borguñó y la educación musical en las escuelas del Ateneu Igualadí de la Classe Obrera (1921-1930)

Main Article Content

Javier González Martín
La creació d’un conservatori de música per part de l’Ateneu Igualadí de la Classe Obrera l’any 1921, no només va donar resposta a la necessitat d’una formació artística als socis d’aquesta entitat, sinó que a més va permetre que l’educació musical pogués arribar a tot l’alumnat matriculat a les seves escoles. Aquesta tasca va ser encomanada a Manuel Borguñó. Malgrat comptar amb una àmplia trajectòria docent en ensenyaments professionals de música i en la direcció de grups corals, la seva experiència en l’ensenyament a l’escola primària es limitava a un lleu contacte quant a organització i docència en educació musical per a l’alumnat de cinc a catorze anys. Pretenem aquí presentar i analitzar la tasca educativa que es va desenvolupar durant la dècada en què Borguñó va encarregar-se de l’ensenyament musical d’aquesta institució, així com la seva visió de com s’havia d’implementar la música a les escoles catalanes.
Paraules clau: Manuel Borguñó, educació musical, Ateneu Igualadí de la Classe Obrera, Catalunya.

Article Details

Com citar
González Martín, Javier. “Manuel Borguñó y la educación musical en las escuelas del Ateneu Igualadí de la Classe Obrera (1921-1930)”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 37, pp. 83-105, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/379411.