De l’analfabetisme al programa d’educació permanent d’adults en l’Espanya del segle XX
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Manel Martí Puig
Universitat Jaume I (Espanya)
El present article fa una revisió crítica de les polítiques que se van dur a terme en el nostre país en el camp de l’educació de persones adultes, des de l’analfabetisme fins arribar al concepte de la formació permanent. Se mostren les causes i les conseqüències de les diferents iniciatives, tant de tipus social com polític, dutes a terme pel diferents governs. Partint dels posicionaments republicans es mostra l’evolució que ha patit l’educació d’adults al llarg del segle xx, i més concretament en la dictadura franquista fins arribar a la Llei General d’Educació de 1970.
Paraules clau: analfabetisme, educació d’adults, educació permanent d’adults.
Paraules clau: analfabetisme, educació d’adults, educació permanent d’adults.
Article Details
Com citar
Martí Puig, Manel. “De l’analfabetisme al programa d’educació permanent d’adults en l’Espanya del segle XX”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 36, pp. 43-68, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/372645.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Manel Martí Puig, El Museu Pedagògic de Castelló. Una demanda dels mestres en el primer terç del segle xx , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 39 (2022): gener-juny