Génesis, difusión y traducción de la pedagogía Waldorf de Rudolf Steiner
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Patricia Quiroga Uceda
A la present investigació es fa una anàlisi bibliogràfica de l?obra de Rudolf Steiner
(1861-1925), i especialment de la pedagogia Waldorf. L?objectiu és oferir un full de
ruta per als interessats en l?estudi d?aquest model educatiu a partir de la gènesi del
pensament antroposòfic del mateix Steiner. L?estructura d?aquest article pren com a
referència la història del moviment de l?antroposofia i especialment de la pedagogia
Waldorf i conté tres parts. La primera aborda La trajectòria intel·lectual de Rudolf
Steiner: de l?activitat científica a l?esoterisme, i és a partir d?un estudi biogràfic que
se situen les principals etapes del pensament del líder de l?antroposofia. La difusió i
traducció de l?obra pedagògica de Steiner és el títol de la segona part. S?hi exploren
els textos fundacionals de la pedagogia Waldorf i la manera en què a través de la seva
expansió internacional, aquests textos van poder estar disponibles en diferents idiomes.
L?última secció, Fonts per a l?estudi de la pedagogia Waldorf, presenta un conjunt
de projectes editorials i referències bibliogràfiques publicats des de la pedagogiaWaldorf, així com treballs acadèmics elaborats des de la filosofia, la teoria i la Història
de l?Educació.
(1861-1925), i especialment de la pedagogia Waldorf. L?objectiu és oferir un full de
ruta per als interessats en l?estudi d?aquest model educatiu a partir de la gènesi del
pensament antroposòfic del mateix Steiner. L?estructura d?aquest article pren com a
referència la història del moviment de l?antroposofia i especialment de la pedagogia
Waldorf i conté tres parts. La primera aborda La trajectòria intel·lectual de Rudolf
Steiner: de l?activitat científica a l?esoterisme, i és a partir d?un estudi biogràfic que
se situen les principals etapes del pensament del líder de l?antroposofia. La difusió i
traducció de l?obra pedagògica de Steiner és el títol de la segona part. S?hi exploren
els textos fundacionals de la pedagogia Waldorf i la manera en què a través de la seva
expansió internacional, aquests textos van poder estar disponibles en diferents idiomes.
L?última secció, Fonts per a l?estudi de la pedagogia Waldorf, presenta un conjunt
de projectes editorials i referències bibliogràfiques publicats des de la pedagogiaWaldorf, així com treballs acadèmics elaborats des de la filosofia, la teoria i la Història
de l?Educació.
Article Details
Com citar
Quiroga Uceda, Patricia. “Génesis, difusión y traducción de la pedagogía Waldorf de Rudolf Steiner”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 203-27, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/351516.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Patricia Quiroga Uceda, Silvia Sánchez Serrano, La educación lenta en perspectiva histórica: conceptualización, desarrollo y concreción en las iniciativas de Madre de día Waldorf en España , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 34 (Juliol-Desembre 2019)