Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica = Activating educational heritage: from memory to pedagogical identity
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Eulàlia Collelldemont Pujadas
Jacint Torrents Buxó
En el marc de l'actual debat entorn del patrimoni etnològic i cultural, l'article busca fer
una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d'avançar
en la seva comprensió, i poder, des de la pedagogia, fer propostes de gestió patrimonial. La
pregunta a què denominem patrimoni educatiu, a quins elements històrics o actuals adjudiquem
valor i considerem que cal fer-ne difusió i transmissió a les generacions posteriors,
obre així una interpretació sobre la memòria pedagògica que, responent a preguntes i preocupacions
polítiques i de sensibilitat cultural, és base en la construcció d'una identitat pedagògica
potenciada per les institucions patrimonials, com ara bé museus pedagògics o centres
culturals per a la memòria educativa. Unes institucions que, al seu torn, són subjectes
d'una proposta d'anàlisi.
una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d'avançar
en la seva comprensió, i poder, des de la pedagogia, fer propostes de gestió patrimonial. La
pregunta a què denominem patrimoni educatiu, a quins elements històrics o actuals adjudiquem
valor i considerem que cal fer-ne difusió i transmissió a les generacions posteriors,
obre així una interpretació sobre la memòria pedagògica que, responent a preguntes i preocupacions
polítiques i de sensibilitat cultural, és base en la construcció d'una identitat pedagògica
potenciada per les institucions patrimonials, com ara bé museus pedagògics o centres
culturals per a la memòria educativa. Unes institucions que, al seu torn, són subjectes
d'una proposta d'anàlisi.
Article Details
Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia; and Torrents Buxó, Jacint. “Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica = Activating educational heritage: from memory to pedagogical identity”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 9-10, pp. 368-81, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223115.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isabel Vilafranca i Manguán, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Presentació. La recepció pedagògica de la cultura europea. El llegat en la construcció d'Europa des de la Gran Guerra , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)
- Eulàlia Collelldemont Pujadas, Isabel Vilafranca i Manguán, Viatges mentals a Europa des de l'escola: Europa a través de les plaques de projecció , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 33 (Gener-Juny 2019)
- Conrad Vilanou i Torrano, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Per un Patrimoni conceptual de J. J. Rousseau , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 19: (gener-juny 2012)
- Conrad Vilanou i Torrano, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Presència de Rousseau a Catalunya: entre el mite i la realitat , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 19: (gener-juny 2012)
- Pilar Prat Viñolas, Anna Gómez Mundó, Josep Casanovas Prat, Isabel Carrillo Flores, Núria Padrós Tuneu, Eulàlia Collelldemont Pujadas, L'educació representada als documentals de propaganda a Espanya (1914-1939) , Educació i Història: revista d'història de l'educació: Núm. 31 (gener-juny 2018)