Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica = Activating educational heritage: from memory to pedagogical identity

Main Article Content

Eulàlia Collelldemont Pujadas
Jacint Torrents Buxó
En el marc de l'actual debat entorn del patrimoni etnològic i cultural, l'article busca fer
una reflexió sobre les característiques que defineixen el patrimoni educatiu a fi d'avançar
en la seva comprensió, i poder, des de la pedagogia, fer propostes de gestió patrimonial. La
pregunta a què denominem patrimoni educatiu, a quins elements històrics o actuals adjudiquem
valor i considerem que cal fer-ne difusió i transmissió a les generacions posteriors,
obre així una interpretació sobre la memòria pedagògica que, responent a preguntes i preocupacions
polítiques i de sensibilitat cultural, és base en la construcció d'una identitat pedagògica
potenciada per les institucions patrimonials, com ara bé museus pedagògics o centres
culturals per a la memòria educativa. Unes institucions que, al seu torn, són subjectes
d'una proposta d'anàlisi.

Article Details

Com citar
Collelldemont Pujadas, Eulàlia; and Torrents Buxó, Jacint. “Activar el patrimoni educatiu: de la memòria a la identitat pedagògica = Activating educational heritage: from memory to pedagogical identity”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, no. 9-10, pp. 368-81, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223115.