Las ideas sobre el Estado en la configuración de los sistemas educativos. España, 1857-1931
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Isabel Grana Gil
Guadalupe Trigueros Gordillo
En aquest article abordarem la qüestió de les idees en el camp de la història de
l'educació, per centrar les idees sobre l'Estat, aleshores en un moment històric en què
aquest concepte es va formant i comença a reclamar una importació de paper davant
d'una matèria en què fins ara no tenia això. És en aquest sentit que analitzarem elconcepte de l'Estat, el naixement de l'Estat liberal, ja que ens han limitat el temps, a
partir de 1857, any de publicació de la primera Llei general d'educació, i d'altra banda
finalitzarem el 1931, data en què comença la Segona República. A més, centrarem el
nostre estudi en les idees i els pensaments de tots els polítics de l'Estat i el seu paper en
l'educació. En aquest sentit, es donaran algunes pistes sobre les idees expressades per
referir-se a diferents àrees: Estat docent / dret a l'educació, Estat administració, funció
de control / llibertat d'ensenyament, i relacions de l'Estat i l'Església, que veurem que
van canviar significativament en funció de la ideologia dels que expressen.
l'educació, per centrar les idees sobre l'Estat, aleshores en un moment històric en què
aquest concepte es va formant i comença a reclamar una importació de paper davant
d'una matèria en què fins ara no tenia això. És en aquest sentit que analitzarem elconcepte de l'Estat, el naixement de l'Estat liberal, ja que ens han limitat el temps, a
partir de 1857, any de publicació de la primera Llei general d'educació, i d'altra banda
finalitzarem el 1931, data en què comença la Segona República. A més, centrarem el
nostre estudi en les idees i els pensaments de tots els polítics de l'Estat i el seu paper en
l'educació. En aquest sentit, es donaran algunes pistes sobre les idees expressades per
referir-se a diferents àrees: Estat docent / dret a l'educació, Estat administració, funció
de control / llibertat d'ensenyament, i relacions de l'Estat i l'Església, que veurem que
van canviar significativament en funció de la ideologia dels que expressen.
Article Details
Com citar
Grana Gil, Isabel; and Trigueros Gordillo, Guadalupe. “Las ideas sobre el Estado en la configuración de los sistemas educativos. España, 1857-1931”. Educació i Història: revista d’història de l’educació, pp. 65-87, https://raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/340516.