Com funciona una flama? Construcció i reconstrucció de models mentals davant d’una espelma

Main Article Content

Joan Aliberas
Es descriu la dinàmica racional i emocional produïda en l’alumnat d’una classe d’ESO quan estudia experimentalment el funcionament de la flama d’una espelma. S’analitzen els diversos models mentals dels alumnes i com els reconstrueixen fins que resultin plenament satisfactoris. El procés mostra la importància d’un bon disseny de la seqüència didàctica i d’una conducció eficient del diàleg a la classe que tingui en compte les emocions associades als models mentals dels alumnes i promogui la seva evolució fins a assolir el consens entre els participants.
paraules clau: Canvi químic, combustió, model mental, emoció, diàleg.

Article Details

Com citar
Aliberas, Joan. “Com funciona una flama? Construcció i reconstrucció de models mentals davant d’una espelma”. Educació química, no. 27, pp. 27-34, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/383751.
Biografia de l'autor/a

Joan Aliberas, Professor de física i química de secundària

És llicenciat en ciències químiques i doctor en didàctica de les ciències. Professor de física i química de secundària. Membre del grup de recerca LIEC (Llenguatge i Ensenyament de les Ciències) de la UAB. Ha col·laborat amb el Departament de Didàcticade les Ciències de la UAB en la formació del professorat i en recerques didàctiques sobre l’elaboració d’activitats i seqüències didàctiques.