Investigar sobre els canvis en la matèria a l’educació primària

Main Article Content

Jordi Martí
Arnau Amat
Víctor Grau
Isabel Jiménez
En aquest article reflexionem sobre dues de les idees clau que caldria treballar al llarg de la primària per tal de situar els alumnes de cicle superior en disposició de començar a comprendre allò que passa en un canvi químic. En primer lloc, justifiquem les idees escollides en referència al marc curricular existent i a la idea de progressió d’aprenentatge. Tot seguit, plantegem com treballar-les i acompanyar-les al llarg de tota aquesta etapa a partir de l’evolució de les idees i els models de l’alumnat.
paraules clau: Canvi químic, educació primària, idees i models clau.

Article Details

Com citar
Martí, Jordi et al. “Investigar sobre els canvis en la matèria a l’educació primària”. Educació química, no. 27, pp. 12-18, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/383749.
Biografies de l'autor/a

Jordi Martí, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i professor a la Universitat de Vic (UVic-UCC). Investiga sobre laconstrucció del coneixement didàctic dels mestres per a l’ensenyament de les ciències. Participa regularment en activitats de formació permanent de mestres. Ha publicat diversos llibres i articles sobre l’ensenyamenti l’aprenentatge de les ciències a primària.

Arnau Amat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i llicenciat en biologia. Coordinador Coordinador del Màster en Innovació en Didàctiques Específiques i professor de didàctica de les ciències als graus d’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC.

Víctor Grau, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en ciències físiques per la UPC. Professor a temps complet al Dept. de Didàctica de les Arts i lesCiències de la UVic-UCC. Centra el seu treball en la didàctica de les ciències, especialment en la física.Imparteix didàctica de la física als màsters de professorat de secundària de la UB i la UPF. A través dephysics.cat col·labora habitualment en projectes per a CosmoCaixa i altres entitats i centres docents.

Isabel Jiménez, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Llicenciada en biologia, mestra d’educació primària i doctora en innovació i intervenció educatives. Actualment treballa com a investigadora i consultorafreelance i com a professora col·laboradora a la Universitat de Vic i a la Universitat Oberta de Catalunya. Investiga la construcció del coneixementdidàctic per a l’ensenyament de les ciències en l’educació primària.