Inquiries on substance changes in primary education

Main Article Content

Jordi Martí
Arnau Amat
Víctor Grau
Isabel Jiménez
In this article we reflect on two key foundational ideas that should be built up throughout primary education in order to place upper grade students in a comfortable position to understand what is going on a chemical change. First of all, we justify the election of such key ideas in reference to the existing curricular framework and the idea of learning progression. Next, we consider how to work and develop them based on the evolution of students’ ideas and models.
keywords: Chemical change, primary school, key ideas and models.

Article Details

How to Cite
Martí, Jordi et al. “Inquiries on substance changes in primary education”. Educació química, no. 27, pp. 12-18, https://raco.cat/index.php/EduQ/article/view/383749.
Author Biographies

Jordi Martí, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i professor a la Universitat de Vic (UVic-UCC). Investiga sobre laconstrucció del coneixement didàctic dels mestres per a l’ensenyament de les ciències. Participa regularment en activitats de formació permanent de mestres. Ha publicat diversos llibres i articles sobre l’ensenyamenti l’aprenentatge de les ciències a primària.

Arnau Amat, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en didàctica de les ciències i llicenciat en biologia. Coordinador Coordinador del Màster en Innovació en Didàctiques Específiques i professor de didàctica de les ciències als graus d’educació de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC.

Víctor Grau, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Doctor en ciències físiques per la UPC. Professor a temps complet al Dept. de Didàctica de les Arts i lesCiències de la UVic-UCC. Centra el seu treball en la didàctica de les ciències, especialment en la física.Imparteix didàctica de la física als màsters de professorat de secundària de la UB i la UPF. A través dephysics.cat col·labora habitualment en projectes per a CosmoCaixa i altres entitats i centres docents.

Isabel Jiménez, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Llicenciada en biologia, mestra d’educació primària i doctora en innovació i intervenció educatives. Actualment treballa com a investigadora i consultorafreelance i com a professora col·laboradora a la Universitat de Vic i a la Universitat Oberta de Catalunya. Investiga la construcció del coneixementdidàctic per a l’ensenyament de les ciències en l’educació primària.