Cooperació territorial transfronterera en l’educació superior. L’estudi de cas de la frontera oriental dels Pirineus

Main Article Content

David Giband
Kevin Mary
Aquest article debat sobre les geografies canviants de les cooperacions transfrontereres d’educació i investigació superior i proporciona una anàlisi crítica sobre les cooperacions transfrontereres universitàries implantades per la Unió Europea. Basant-nos en la frontera pirinenca, analitzem el paper d’aquesta cooperació tot tenint en compte les seves múltiples escales i la diversitat d’actors que hi participen. En aquest sentit, l’Espai Català Transfronterer, en el sector oriental de la frontera pirinenca, constitueix un interessant estudi de cas. Aquí, mentre que s’ha desenvolupat un discurs emfatitzant l’existència d’una unitat cultural, la realitat és que aquest espai continua marcat per les asimetries presents a banda i banda de la frontera. Aquest estudi de cas revela, per tant, les tensions i complexitats en l’establiment d’una col·laboració transfronterera en l’àmbit acadèmic, construïda sobre la base d’una retòrica de proximitat territorial, però sacsejada recentment pels requeriments nacionals i regionals.
Paraules clau
polítiques transfrontereres, ensenyament superior, investigació científica, Eurocampus, Pirineus

Article Details

Com citar
Giband, David; and Mary, Kevin. “Cooperació territorial transfronterera en l’educació superior. L’estudi de cas de la frontera oriental dels Pirineus”. Documents d’Anàlisi Geogràfica, vol.VOL 64, no. 3, pp. 587-01, https://raco.cat/index.php/DocumentsAnalisi/article/view/341323.