Motivación y práctica deportiva en adolescentes en función del género, edad y deporte Motivació i pràctica esportiva en adolescents en funció del gènere, edat i esport
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ens proposem conèixer els factors motivacionals que influeixen en adolescents que fan activitat física esportiva extraescolar, analitzant com aquests factors es comporten com a predictors. Es tracta d'un estudi no experimental, de tipus descriptiu i tall transversal. Hi van participar 307 adolescents entre 12 i 18 anys. Es va administrar un qüestionari ad hoc per recollir informació bàsica sociodemogràfica (sexe, curs escolar, característiques de l'esport practicat) i l'Escala de Mesura dels Motius per a l'Activitat Física-Revisada. Els resultats mostren que els adolescents que practicaven esports col·lectius estaven més motivats en tots els factors que els que practicaven esports individuals. Els que practicaven més hores van destacar per una motivació més centrada en la competència, tot i que també ho feren respecte al factor gaudi, concretant així la seva tendència cap a la motivació intrínseca. La competició va promoure més motivació en tots els seus factors a diferència dels esports no competitius. L'aparença i el gaudi es van comportar mútuament com a predictors motivacionals negatius, potser per la dependència extrínseca de l'aparença. Destaquem que la principal motivació dels esportistes en general cap a la pràctica d'activitat física esportiva és el gaudi, seguit dels motius per competència, social, fitness i, finalment, l'aparença.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.
(c) Antonio Aznar-Ballesta, Eva María Peláez Barrios, Alicia Salas, Mercedes Vernetta, 2023
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.