Ingeniería Didáctica para la enseñanza de las secuencias de Padovan y Perrin con el software GeoGebra Enginyeria Didàctica per a l'ensenyament de les seqüències de Padovan i Perrin amb el programari GeoGebra
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Les seqüències de Padovan i Perrin tenen particularitats intrigants en les seves definicions. Tanmateix, la investigació mostra que en la literatura d'Història de les Matemàtiques existeix un nombre escàs de treballs que abordin aquestes seqüències, així com una absència parcial o total de la seva discussió en els graus de Matemàtiques. El treball que presentem parteix d'una tesi de màster, l'objectiu de la qual va ser desenvolupar les seqüències de Padovan i Perrin en dues pràctiques d'ensenyament amb el suport del programari GeoGebra i guiades per la Teoria de Situacions Didàctiques. La metodologia de recerca escollida és l'Enginyeria Didàctica, recolzada en la Teoria de les Situacions Didàctiques, que serveix per organitzar les sessions d'ensenyament, ajudant a estructurar l’experimentació d'aquesta Enginyeria, en la qual analitzem el comportament dels estudiants de grau en Matemàtiques durant el seu procés d' aprenentatge. Com a resultat, observem que aquest tipus de situació didàctica permet una millor comprensió de la unió entre àlgebra i geometria, facilitant així la possibilitat de construir conceptes a través de l'observació de cada seqüència.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.
(c) Carla Patrícia Souza Rodrigues Pinheiro, Francisco Régis Vieira Alves, Daniel Brandão Menezes, 2023
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Francisco Régis Vieira Alves, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Ceará, Brasil
Professor titular do departamento de matemática e física
Docente permanente do mestrado acadêmico em ensino de ciências e matemática IFCE
Docente permanente do mestrado em educação profissional e tecnológica proept/ifce
Bolsista de produtividade em Pesquisa do CNPq - PQ2.
Coordenador acadêmico do doutorado acadêmico- RENOEN/IFCE
Daniel Brandão Menezes, Universidade Estadual Vale do Acaraú, Brasil
Possui graduação em Licenciatura em Matemática pela Universidade Estadual do Ceará (UECE), Bacharelado em Segurança Pública pela Academia de Polícia Militar General Edgard Facó, Mestre em Matemática pela Universidade Federal do Ceará (UFC), Especialista em Ciências Jurídicas e Bacharel em Direito pela Universidade Cruzeiro do Sul (UniCSul), Doutor em Educação Brasileira na linha de pesquisa Educação, Currículo e Ensino no eixo Ensino de Matemática pela UFC e Pós-doutor em Educação Brasileira na linha de pesquisa História e Educação Comparada pela UFC. Desenvolve projetos de pesquisas com foco na inovação pedagógica e tecnológica dos professores e orienta bolsistas PIBIC e PIBITI, financiados pelo CNPq e Funcap. Bolsista Pesquisador de Interiorização - BPI FUNCAP 2020 - 2022. Docente e pesquisador da Universidade Estadual Vale do Acaraú. Professor permanente do Programa de Mestrado Profissional em Matemática em Rede Nacional em cooperação técnica com a SEDUC - CE e Professor Pesquisador Voluntário do Programa de Pós-Graduação em Ensino da Rede Nordeste de Ensino- PÓLO RENOEN-UFC