Andamiar la lectura y escritura de resúmenes en el área de Lingüística: Una experiencia en el grado de Educación Primaria Bastir la lectura i escriptura de resums a l’àrea de Lingüística: Una experiència al grau d’Educació Primària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Exposem el procés i resultats de la implementació del model Scaffolding Academic Literacy (SAL) a l’assignatura Lingüística Aplicada a l’Ensenyament, del grau d’Educació Primària de la Facultat d’Educació de Toledo. L’objectiu era afavorir el desenvolupament de les competències discursives de l’estudiantat en els treballs i exàmens escrits. Consta de tres cicles de recerca-acció. En finalitzar-los, es van aportar suggeriments de millora de les didàctiques que hi contribueixen i es va avaluar el seu efecte mitjançant una recerca quasi experimental amb disseny pretest-posttest i grup control no equivalent centrada en l’anàlisi de la qualitat dels resums escrits pels estudiants de manera autònoma. Vam utilitzar la pràctica discursiva del resum perquè constitueix l’última fase de la seqüència didàctica de la metodologia, implica simultàniament el desenvolupament de les competències en lectura y escriptura i suposa una bastida molt valuosa per a l’adquisició del discurs acadèmic i disciplinar universitari. Els resultats principals confirmen l’eficàcia del model SAL en aquest context i, específicament, mostren avenços notables en l’organització de paràgrafs i oracions, tot i que no en la connexió i estructuració informativa. Calen, per tant, més accions en aquest sentit.
Article Details
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0.
(c) Juana María Blanco Fernández, 2023
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.