10 errors freqüents quan parlem d'educació artística. Apunts per fonamentar idees i desestimar estereotips

Main Article Content

Josep Gustems Carnicer
Diego Calderón-Garrido
Silvia Burset
Carolina Martín

Aquest article tracta d’analitzar, a partir de documents i literatura científica, algunes consideracions sobre l’educació artística que podrien conduir-nos a errors fonamentats en estereotips superficials. Per això repassem investigacions sobre qüestions històriques i curriculars vinculades a la implementació dels estudis de mestres especialistes en arts, tant de primària com de secundària, centrant-nos especialment en el context espanyol i europeu. També s’examinen algunes relacions de l’educació artística amb l’educació emocional, els límits de la interdisciplinarietat a plicada a l’educació artística i les polítiques acadèmiques referents a la formació de mestres especialistes a Espanya. La presència universitària d’aquestes àrees de coneixement comporta alguns impediments d’ordre històric, formatiu i organitzatiu que poden representar una dificultat afegida a la consolidació d’aquestes àrees. Tot això ens permetrà fer un repàs dels continguts, processos i decisions educatives inherents a aquestes matèries, ja que formen part de la seva idiosincràsia i epistemologia. Com a conclusió, es destaca la necessitat de trencar amb alguns estereotips que dificulten l’avenç i la consolidació d’aquestes àrees per part de la comunitat educativa a tots els nivells.

Paraules clau
educació artística, educació musical, educació visual i plástica, formació de mestre, professors especialistes

Article Details

Com citar
Gustems Carnicer, Josep et al. “10 errors freqüents quan parlem d’educació artística. Apunts per fonamentar idees i desestimar estereotips”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 9, pp. 100-19, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/385835.