10 errors freqüents quan parlem d'educació artística. Apunts per fonamentar idees i desestimar estereotips
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Aquest article tracta d’analitzar, a partir de documents i literatura científica, algunes consideracions sobre l’educació artística que podrien conduir-nos a errors fonamentats en estereotips superficials. Per això repassem investigacions sobre qüestions històriques i curriculars vinculades a la implementació dels estudis de mestres especialistes en arts, tant de primària com de secundària, centrant-nos especialment en el context espanyol i europeu. També s’examinen algunes relacions de l’educació artística amb l’educació emocional, els límits de la interdisciplinarietat a plicada a l’educació artística i les polítiques acadèmiques referents a la formació de mestres especialistes a Espanya. La presència universitària d’aquestes àrees de coneixement comporta alguns impediments d’ordre històric, formatiu i organitzatiu que poden representar una dificultat afegida a la consolidació d’aquestes àrees. Tot això ens permetrà fer un repàs dels continguts, processos i decisions educatives inherents a aquestes matèries, ja que formen part de la seva idiosincràsia i epistemologia. Com a conclusió, es destaca la necessitat de trencar amb alguns estereotips que dificulten l’avenç i la consolidació d’aquestes àrees per part de la comunitat educativa a tots els nivells.
Article Details
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Carolina Martín, Llibre: Proyectos artísticos interdisciplinares. La creación al servicio del bienestar (Burset; Calderón; Gustems, 2016) , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 2 (2017)
- Josep Gustems Carnicer, Victor Pazmiño, Mercè Navarro Calafell, Llibre - Propostes interdisciplinars en Educació Primària: El projecte escènic com a eina d'aprenentatge musical , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 7 (2020)
- Josep Gustems Carnicer, Reptes en l'Educació Musical en el segle XXI , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 7 (2020)
- Josep Gustems Carnicer, Sandra Soler Campo, Llibre: Escoltar la música dels segles XX i XXI (Marco, 2016) , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 3 (2018)
- Josep Gustems Carnicer, Adrien Faure Carvallo, Llibre: De la musicoterapia a la realización personal: Recursos musicales para la educación , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 10 (2021)
- Diego Calderón-Garrido, Susanna Aránega , El TFM de Formació del Professorat de Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 15 (2024)