Els objectius de desenvolupament sostenible com contingut transversal en l'ensenyament de la Geografia. Una experiència de gamificació a 1r d'ES
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
L’educació per a la sostenibilitat és una de les tendències que està entrant amb més força a l’àmbit educatiu. El currículum de les ciències socials, i en especial, el de la Geografia, presenten continguts que, a priori, poden servir per a aquesta tendència educativa. Aquest estudi presenta els resultats d’una experiència en la que s’hi ha aplicat una metodologia de gamificació i aprenentatge basada en reptes per a introduir de mode transversal continguts relacionats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’ensenyament de geografia de 1r d’ESO. S’ha analitzat aquesta experiència seguint una metodologia híbrida, qualitativa i quantitativa, per a detectar les possibles millores del coneixement dels ODS, i el grau de vinculació que perceben els estudiants entre ODS i els continguts de geografia abans i després de l’experiment. Els resultats mostren com els estudiants han millorat els seus coneixements sobre els ODS, han detectat interessants vincles directes i indirectes entre els continguts de l’assignatura i els ODS, i creuen que l’assignatura els ha ajudat a conèixer què són els ODS.
Article Details
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.