Els objectius de desenvolupament sostenible com contingut transversal en l'ensenyament de la Geografia. Una experiència de gamificació a 1r d'ES

Main Article Content

Mario Corrales Serrano
Jacinto Garrido Velarde

L’educació per a la sostenibilitat és una de les tendències que està entrant amb més força a l’àmbit educatiu. El currículum de les ciències socials, i en especial, el de la Geografia, presenten continguts que, a priori, poden servir per a aquesta tendència educativa. Aquest estudi presenta els resultats d’una experiència en la que s’hi ha aplicat una metodologia de gamificació i aprenentatge basada en reptes per a introduir de mode transversal continguts relacionats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’ensenyament de geografia de 1r d’ESO. S’ha analitzat aquesta experiència seguint una metodologia híbrida, qualitativa i quantitativa, per a detectar les possibles millores del coneixement dels ODS, i el grau de vinculació que perceben els estudiants entre ODS i els continguts de geografia abans i després de l’experiment. Els resultats mostren com els estudiants han millorat els seus coneixements sobre els ODS, han detectat interessants vincles directes i indirectes entre els continguts de l’assignatura i els ODS, i creuen que l’assignatura els ha ajudat a conèixer què són els ODS.

Paraules clau
didàctica de la geografia, sostenibilitat, innovació, gamificació, Objectiu de Desenvolupament Sostenible

Article Details

Com citar
Corrales Serrano, Mario; and Garrido Velarde, Jacinto. “Els objectius de desenvolupament sostenible com contingut transversal en l’ensenyament de la Geografia. Una experiència de gamificació a 1r d’ES”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 9, pp. 7-24, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/385829.