PROTOTEXT, un protocol sistemàtic per a l'avaluació de llibres de text de Ciències Socials: Disseny i validació

Main Article Content

Mª Carmen Sánchez Fuster
Francisca-José Serrano-Pastor
Pedro Miralles Martínez
En el context educatiu actual, els llibres de text són els principals materials curriculars que guien l’acció docent del professorat en les etapes d’Educació Primària i Secundària, d’aquí la necessitat de posar a disposició dels agents implicats eines especifiques que els permetin dur a terme una avaluació minuciosa dels materials esmentats. En aquest article es presenta el protocol d’avaluació de llibres de text denominat PROTOTEXT. Es tracta d’un instrument d’observació sistemàtica, en la seva modalitat d’observació documental, amb l’objectiu d’avaluar els llibres de text de Ciències Socials d’Educació Primària. L’instrument ha estat validat mitjançant la informació aportada per un grup de professors participants en un panell d’experts. Les propostes de millora que es van derivar del procés de validació es van incorporar a la versió definitiva del PROTOTEXT.
Paraules clau
llibres de text, Ciències Socials, avaluació, protocol, Educació Primària

Article Details

Com citar
Sánchez Fuster, Mª Carmen et al. “PROTOTEXT, un protocol sistemàtic per a l’avaluació de llibres de text de Ciències Socials: Disseny i validació”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 4, pp. 60-73, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/343911.