Currículums, requeriments institucionals i llibres de text en Educació Bàsica a Xile
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Isidora Sáez-Rosenkranz
Monika Popow
Sovint s’ha dit que els llibres de text són la materialització del currículum a l’aula, però les investigacions sobre els llibres de text d’història a l’Amèrica Llatina s’han centrat fonamentalment en la construcció de discursos, quedant-ne els aspectes curriculars i pedagògics relegats a poques recerques. Aquesta investigació fa atenció a l’anàlisi de les activitats dels llibres de text en relació al currículum i les directrius institucionals per a l’elaboració d’aquests, centrant-se fonamentalment en l’educació bàsica. Amb aquest fi, s’ha utilitzat una metodologia mixta per analitzar les activitats i vincular els resultats amb el currículum i les directrius institucionals. D’aquesta manera, s’ha pogut constatar que hi ha una relació entre aquestes materialitats, no només en termes d’aprenentatges declaratius, sinó també sobre les seves contradiccions pedagògiques internes.
Paraules clau
activitats, textos escolars, currículum, Xile, educació bàsica
Article Details
Com citar
Sáez-Rosenkranz, Isidora; and Popow, Monika. “Currículums, requeriments institucionals i llibres de text en Educació Bàsica a Xile”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 4, pp. 42-59, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/343910.
Drets
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Isidora Sáez-Rosenkranz, Joaquim Prats Cuevas, Didàctica de les Ciències Socials i llibres de text , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 4 (2018)