Anàlisi de la textualitat verbo-icònica de la imatge en els llibres de text de Ciencies Socials en l'etapa d'Educació Primària
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Virginia Gámez Ceruelo
L’objectiu d’aquest treball és analitzar la funció de la imatge en els llibres de text de l’àrea de Ciències Socials des d’una perspectiva qualitativa, centrada en la rellevància que té avui en dia l’alfabetització visual en els processos educatius. Es qüestiona de quina manera la funció de la imatge pot incidir en el desenvolupament metacognitiu de l’alumnat d’Educació Primària, centrant-nos en la construcció de continguts curriculars de l’àrea de Ciències Socials, a partir de la detecció i argumentació del currículum ocult visual i el currículum nul, i fent incidència en com aquestes tipologies de currículums poden influir en el procés d’ensenyament-aprenentatge dels estudiants d’Educació Primària, concretament, a partir de l’anàlisi de llibres de text catalans, en relació a temàtiques vinculades a l’Educació per a la Ciutadania.
Paraules clau
didàctica de les Ciències Socials, llibre de text, currículum ocult visual, currículum nul, alfabetització visual
Article Details
Com citar
Gámez Ceruelo, Virginia. “Anàlisi de la textualitat verbo-icònica de la imatge en els llibres de text de Ciencies Socials en l’etapa d’Educació Primària”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 4, pp. 9-24, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/343908.
Drets
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.