Anàlisi de la textualitat verbo-icònica de la imatge en els llibres de text de Ciencies Socials en l'etapa d'Educació Primària

Main Article Content

Virginia Gámez Ceruelo
L’objectiu d’aquest treball és analitzar la funció de la imatge en els llibres de text de l’àrea de Ciències Socials des d’una perspectiva qualitativa, centrada en la rellevància que té avui en dia l’alfabetització visual en els processos educatius. Es qüestiona de quina manera la funció de la imatge pot incidir en el desenvolupament metacognitiu de l’alumnat d’Educació Primària, centrant-nos en la construcció de continguts curriculars de l’àrea de Ciències Socials, a partir de la detecció i argumentació del currículum ocult visual i el currículum nul, i fent incidència en com aquestes tipologies de currículums poden influir en el procés d’ensenyament-aprenentatge dels estudiants d’Educació Primària, concretament, a partir de l’anàlisi de llibres de text catalans, en relació a temàtiques vinculades a l’Educació per a la Ciutadania.
Paraules clau
didàctica de les Ciències Socials, llibre de text, currículum ocult visual, currículum nul, alfabetització visual

Article Details

Com citar
Gámez Ceruelo, Virginia. “Anàlisi de la textualitat verbo-icònica de la imatge en els llibres de text de Ciencies Socials en l’etapa d’Educació Primària”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 4, pp. 9-24, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/343908.