Els para-esports com contingut d'Educació Física a Primària: L'exemple de la Boccia

Main Article Content

Jorge Abellán
Nieves Sáez-Gallego
L'objectiu d'aquest treball és presentar una justificació metodològica a la inclusió dels esports per a persones amb discapacitat en els programes escolars d'Educació Física a Primària. Des d'aquesta perspectiva es presenta com el treball de para-esports en l'àmbit escolar pot complir una triple funció; com contingut educatiu propi de la iniciació esportiva, com esport alternatiu que suposi una novetat en els programes escolars habituals, i com joc sensibilitzador en el que els alumnes visquin d'una forma lúdica les limitacions i experimentin les possibilitats de joc d'una persona amb discapacitat. A més, s'afegeix l'exemple pràctic, amb les seves consideracions didàctiques, i es presenten tasques per al seu treball des de l'ensenyament comprensiu dels esports.
Paraules clau
inclusió, esport paralímpic, boccia

Article Details

Com citar
Abellán, Jorge; and Sáez-Gallego, Nieves. “Els para-esports com contingut d’Educació Física a Primària: L’exemple de la Boccia”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 2, pp. 134-42, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/328822.