Els para-esports com contingut d'Educació Física a Primària: L'exemple de la Boccia
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Jorge Abellán
Nieves Sáez-Gallego
L'objectiu d'aquest treball és presentar una justificació metodològica a la inclusió dels esports per a persones amb discapacitat en els programes escolars d'Educació Física a Primària. Des d'aquesta perspectiva es presenta com el treball de para-esports en l'àmbit escolar pot complir una triple funció; com contingut educatiu propi de la iniciació esportiva, com esport alternatiu que suposi una novetat en els programes escolars habituals, i com joc sensibilitzador en el que els alumnes visquin d'una forma lúdica les limitacions i experimentin les possibilitats de joc d'una persona amb discapacitat. A més, s'afegeix l'exemple pràctic, amb les seves consideracions didàctiques, i es presenten tasques per al seu treball des de l'ensenyament comprensiu dels esports.
Paraules clau
inclusió, esport paralímpic, boccia
Article Details
Com citar
Abellán, Jorge; and Sáez-Gallego, Nieves. “Els para-esports com contingut d’Educació Física a Primària: L’exemple de la Boccia”. Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas, no. 2, pp. 134-42, https://raco.cat/index.php/Didacticae/article/view/328822.
Drets
Drets d'autor
Els autors conserven els drets d'autoria i otorguen a la revista el dret de primera publicació de l'obra.
Els textos publicats a Didacticae estan sota una llicència de Reconeixement - Compartir igual 4.0 Espanya de Creative Commons.
Per poder esmentar els treballs s'ha de citar la font (Didacticae) i l'autor del text.
Didacticae no accepta cap responsabilitat pels punts de vista i les declaracions fetes pels autors en els seus treballs.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Jorge Abellán, Yessica Segovia, El programa MED-ApS Sensibilizador y su efecto sobre las actitudes hacia la discapacidad , Didacticae. Revista de Investigación en Didácticas Específicas: Núm. 12 (2022)