Análisis de la Red Social Tuenti, como contexto de relación entre adolescentes, y sus posibilidades didácticas con un grupo en riesgo de exclusión socioeducativa en un Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI)

Main Article Content

José Manuel Ramírez Jiménez
We have found ourselves in this delicate and complex moment in education. This is due to the development and acceleration of New Technology of Information and Communication (NNTT) of Social Webs. This is why we are carrying out an investigation on some teenagers who are at the risk of being excluded on a social and educational level. These teenagers are in this computer assistance programme which is part of PCPI (Professional Qualification Programme). Students make use of NNTT, the social web and TUENTI.
Paraules clau
Noves tecnologies, Xarxes socials, Exclusió socioeducativa

Article Details

Com citar
Ramírez Jiménez, José Manuel. “Análisis de la Red Social Tuenti, como contexto de relación entre adolescentes, y sus posibilidades didácticas con un grupo en riesgo de exclusión socioeducativa en un Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI)”. DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia, no. 18, pp. 1-14, https://raco.cat/index.php/DIM/article/view/306302.