Repercusión de los resultados electorales europeos de 2014 en la cobertura mediática de Podemos
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Vicente Fenoll
Paula Rodríguez Ballesteros
Els resultats de les eleccions al Parlament Europeu de 2014 introdueixen nous actors en
el tauler polític. L'objectiu d'aquest treball és analitzar les notícies publicades sobre
Podemos en els mitjans digitals espanyols, amb el propòsit d'establir la influència dels
resultats electorals en l'agenda mediàtica. Apliquem una combinació de tècniques
qualitatives i quantitatives per identificar el marc temàtic, els protagonistes i les
caracteritzacions utilitzades en la cobertura informativa. Els resultats de l'estudi
mostren que, generalment, les diferències en el tractament informatiu es deuen a
motius ideològics i revelen coincidències en les estratègies dels vells i nous mitjans
digitals. No obstant això, mentre que els mitjans que pertanyen a grups de comunicació segueixen una línia més favorable als partits majoritaris, els mitjans sense vinculacions
empresarials realitzen una cobertura sobre Podemos més nombrosa i neutral.
el tauler polític. L'objectiu d'aquest treball és analitzar les notícies publicades sobre
Podemos en els mitjans digitals espanyols, amb el propòsit d'establir la influència dels
resultats electorals en l'agenda mediàtica. Apliquem una combinació de tècniques
qualitatives i quantitatives per identificar el marc temàtic, els protagonistes i les
caracteritzacions utilitzades en la cobertura informativa. Els resultats de l'estudi
mostren que, generalment, les diferències en el tractament informatiu es deuen a
motius ideològics i revelen coincidències en les estratègies dels vells i nous mitjans
digitals. No obstant això, mentre que els mitjans que pertanyen a grups de comunicació segueixen una línia més favorable als partits majoritaris, els mitjans sense vinculacions
empresarials realitzen una cobertura sobre Podemos més nombrosa i neutral.
Article Details
Com citar
Fenoll, Vicente; and Rodríguez Ballesteros, Paula. “Repercusión de los resultados electorales europeos de 2014 en la cobertura mediática de Podemos”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 33, no. 2, pp. 65-85, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/317931.