Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Cristina Sanchez Sanchez
Carles Roca Cuberes
José Fernández-Cavia
En aquesta recerca es realitza un mapa general de les tendències en perfils i
competències professionals del sector de la publicitat, i s'identifica quins són nous
i quins es mantenen però adopten un especial protagonisme en un context marcat per
la irrupció de les noves tecnologies i la crisi econòmica i social. S'ha dut a terme una
revisió de la producció científica recent i s'ha entrevistat un total de dinou professionals
publicitaris. Els resultats mostren dues tendències en el sector: cap a l'extrema
especialització en l'àmbit tecnològic o cap a la interdisciplinarietat. Els entrevistats
assumeixen que la constant actualització dels seus coneixements en aquest àmbit és un
assumpte totalment personal. Davant d'aquesta situació, l'educació superior a Espanya
es troba amb el repte d'incorporar amb celeritat els coneixements necessaris per
a crear professionals capaços de bregar en un entorn complex i eminentment digital.
competències professionals del sector de la publicitat, i s'identifica quins són nous
i quins es mantenen però adopten un especial protagonisme en un context marcat per
la irrupció de les noves tecnologies i la crisi econòmica i social. S'ha dut a terme una
revisió de la producció científica recent i s'ha entrevistat un total de dinou professionals
publicitaris. Els resultats mostren dues tendències en el sector: cap a l'extrema
especialització en l'àmbit tecnològic o cap a la interdisciplinarietat. Els entrevistats
assumeixen que la constant actualització dels seus coneixements en aquest àmbit és un
assumpte totalment personal. Davant d'aquesta situació, l'educació superior a Espanya
es troba amb el repte d'incorporar amb celeritat els coneixements necessaris per
a crear professionals capaços de bregar en un entorn complex i eminentment digital.
Article Details
Com citar
Sanchez Sanchez, Cristina et al. “Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 34, no. 2, pp. 53-75, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/330374.
Articles més llegits del mateix autor/a
- José Fernández-Cavia, Assumpció Huertas, La Gestión de las marcas de destino y de territorio desde la perspectiva de las relaciones públicas , Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi: 31 (1) : maig 2014
- Cristina Sanchez Sanchez, Carles Roca Cuberes, José Fernández-Cavia, Estudi amb la tecnologia de l'eye tracking de l'atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial: "Vine a donar sang" , Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi: 34 (2) : novembre 2017