Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector

Main Article Content

Cristina Sanchez Sanchez
Carles Roca Cuberes
José Fernández-Cavia
En aquesta recerca es realitza un mapa general de les tendències en perfils i
competències professionals del sector de la publicitat, i s'identifica quins són nous
i quins es mantenen però adopten un especial protagonisme en un context marcat per
la irrupció de les noves tecnologies i la crisi econòmica i social. S'ha dut a terme una
revisió de la producció científica recent i s'ha entrevistat un total de dinou professionals
publicitaris. Els resultats mostren dues tendències en el sector: cap a l'extrema
especialització en l'àmbit tecnològic o cap a la interdisciplinarietat. Els entrevistats
assumeixen que la constant actualització dels seus coneixements en aquest àmbit és un
assumpte totalment personal. Davant d'aquesta situació, l'educació superior a Espanya
es troba amb el repte d'incorporar amb celeritat els coneixements necessaris per
a crear professionals capaços de bregar en un entorn complex i eminentment digital.

Article Details

Com citar
Sanchez Sanchez, Cristina et al. “Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 34, no. 2, pp. 53-75, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/330374.