La Gestión de las marcas de destino y de territorio desde la perspectiva de las relaciones públicas
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
José Fernández-Cavia
Assumpció Huertas
La gestió de marques de destinació o de territori és relativament recent i el seu desenvolupament ha partit principalment dels pressupòsits teòrics del màrqueting. Malgrat això, actualment aquests conceptes i la seva gestió operativa resulten més
adequats des de la disciplina de les relacions públiques, ja que els territoris no són productes amb interessos únicament comercials i impliquen una multiplicitat de públics, entre altres motius. Els resultats d'aquest estudi mostren la preponderància del màrqueting en aquestes tasques: els professionals no posseeixen formació en relacions públiques, poques destinacions posseeixen plans de comunicació i es dirigeixen a molt pocs públics, bàsicament a turistes. Com a conseqüència, es constata la necessitat de
l'evolució teòrica d'aquests conceptes i de la seva gestió des de la perspectiva de les relacions públiques per aconseguir un desenvolupament del territori més global, just, participatiu i sostenible.
adequats des de la disciplina de les relacions públiques, ja que els territoris no són productes amb interessos únicament comercials i impliquen una multiplicitat de públics, entre altres motius. Els resultats d'aquest estudi mostren la preponderància del màrqueting en aquestes tasques: els professionals no posseeixen formació en relacions públiques, poques destinacions posseeixen plans de comunicació i es dirigeixen a molt pocs públics, bàsicament a turistes. Com a conseqüència, es constata la necessitat de
l'evolució teòrica d'aquests conceptes i de la seva gestió des de la perspectiva de les relacions públiques per aconseguir un desenvolupament del territori més global, just, participatiu i sostenible.
Article Details
Com citar
Fernández-Cavia, José; and Huertas, Assumpció. “La Gestión de las marcas de destino y de territorio desde la perspectiva de las relaciones públicas”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 31, no. 1, pp. 9-26, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/278752.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Cristina Sanchez Sanchez, Carles Roca Cuberes, José Fernández-Cavia, Competències i perfils professionals publicitaris actualitzats: revisió de la literatura i entrevistes a professionals del sector , Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi: 34 (2) : novembre 2017
- Cristina Sanchez Sanchez, Carles Roca Cuberes, José Fernández-Cavia, Estudi amb la tecnologia de l'eye tracking de l'atenció visual dispensada a la publicitat gràfica no comercial: "Vine a donar sang" , Comunicació: revista de recerca i d'anàlisi: 34 (2) : novembre 2017