Los Medios sociales como fuentes de información para corresponsales en el extranjero. Aproximación al estado de la cuestión
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Martin Elena
Mariona Gómez Nadal
El present article ofereix un estat de la qüestió sobre les tendències acadèmiques en
investigació centrades en els mitjans socials (social media) (com Twitter, Facebook o
Youtube), quan aquests últims són utilitzats com a font d'informació pels corresponsals
a l'estranger. Metodològicament destaquen els estudis de cas centrats en l'emissor,
concretament en premsa i televisió. Trobem metodologia qualitativa, amb entrevistes enprofunditat, ja que l'objecte d'estudi són periodistes. D'altra banda és abundant la
recerca centrada en els mitjans socials. En aquest cas la metodologia predominant és
l'anàlisi de contingut quantitatiu sobre els missatges publicats. Els resultats de
nombroses investigacions demostren una preferència del professional de la informació
per les fonts tradicionals o oficials, en detriment d'aquestes noves fonts, com els mitjans
socials.
investigació centrades en els mitjans socials (social media) (com Twitter, Facebook o
Youtube), quan aquests últims són utilitzats com a font d'informació pels corresponsals
a l'estranger. Metodològicament destaquen els estudis de cas centrats en l'emissor,
concretament en premsa i televisió. Trobem metodologia qualitativa, amb entrevistes enprofunditat, ja que l'objecte d'estudi són periodistes. D'altra banda és abundant la
recerca centrada en els mitjans socials. En aquest cas la metodologia predominant és
l'anàlisi de contingut quantitatiu sobre els missatges publicats. Els resultats de
nombroses investigacions demostren una preferència del professional de la informació
per les fonts tradicionals o oficials, en detriment d'aquestes noves fonts, com els mitjans
socials.
Article Details
Com citar
Elena, Martin; and Gómez Nadal, Mariona. “Los Medios sociales como fuentes de información para corresponsales en el extranjero. Aproximación al estado de la cuestión”. Comunicació: revista de recerca i d’anàlisi, vol.VOL 33, no. 1, pp. 119-37, https://raco.cat/index.php/Comunicacio/article/view/311400.