Resum
Al llarg de la seva carrera, l’artista català Joan Fontcuberta (Barcelona, 1955) ha reflexionat lúdicament sobre l’estatus de la fotografia com a suposada prova de veracitat i sobre les possibilitats de manipulació que aquesta condició li permet. En aquesta entrevista aborda la tècnica de la superposició, especialment en la spirit photography del segle XIX, i comenta alguns treballs de l’exposició Monstres, presentada a la Fundació Vila Casas, a Barcelona, de l’octubre de 2021 al gener de 2022. En aquesta exposició el seu objectiu era reflexionar, d’una banda, sobre la fotografia analògica com un mitjà perible, mitjançant l’ús d’instantànies podries, cremades o devorades, i, de l’altra, sobre la generació de noves imatges amb intel·ligència artificial. Aquest diàleg se centrarà en algunes de les sèries de l’exposició, com ara Trauma i Gastròpoda, en les quals l’ús de diferents capes conceptuals i materials és especialment notori, tot aportant nova llum sobre el tema de la superposició.
Paraules clau
Drets
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 4.0.
(c) Comparative Cinema, 2022