From CERN to the physics classroom: The fog room, as a project
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Julià Hinojosa
In this paper, the main characteristics of CERN are briefly presented as well as the results of the experience of involving a group of secondary school students, establishing a certain parallelism between this research centre and the school. To try to achieve this goal, students have been given a challenge on a concrete and real context based on a project: the creation of a cloud chamber.
Keywords
Particle physics, collaborative learning, projects,
Article Details
How to Cite
Hinojosa, Julià. “From CERN to the physics classroom: The fog room, as a project”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 36, pp. 14-19, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/352256.
Most read articles by the same author(s)
- Pol Gimeno, Xavier Peribañez, Julià Hinojosa, La física al servei de l’esport , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 26 (2013): Desembre
- Julià Hinojosa, Neus Sanmartí Puig, Anàlisi del procés de lectura d’un guió de pràctiques per a l’aplicació del mètode científic , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 5 (2006): Desembre
- Adrián Giral, Cèlia Martí, Cristina Orriols, Nil Prat, Julià Hinojosa, Els corrents de Foucault a cop d’ull : oscil·lació esmorteïda pels corrents de Foucault , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 19 (2011): Juny
- Julià Hinojosa, III Jornada del Treball de Recerca a l’Escola Pia Sarrià-Calassanç , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 28 (2014): Juny