Tractament d'idees alternatives de física en educació secundària
Article Sidebar
Google Scholar citations
Main Article Content
Àngel Luis Torres Climent
IES Joanot Martorell d'Elx (Alacant)
The present work shows a methodological propose to change some alternative ideas related with Physics in high school education, for scientific ideas. That propose tries to get a conceptual and methodological change by proposing inquiry situations, students’ discussion and communication, in which experimental contrast of the hypotheses occupies a fun-damental role in the process.
Keywords
physics alternative idees, conceptual change, methodological change, simple experiments in the classroom
Article Details
How to Cite
Torres Climent, Àngel Luis. “Tractament d’idees alternatives de física en educació secundària”. Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària, no. 31, pp. 7-11, https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/310885.
Most read articles by the same author(s)
- Àngel Luis Torres Climent, Tomás José Martínez Sempere, Construcció i aprofitament didàctic del coet d'aigua , Ciències: revista del professorat de ciències de Primària i Secundària: No. 26 (2013): Desembre