«Els creadors de ficcions damunt l'escena: del "teatre autobiogràfic" a l'"autobiografia escènica"»

Main Article Content

Ramon Xavier Rosselló
Aquest article se centra en modalitats diferents de construcció de l’obra teatral que tenen com a base una relació explícita, amb major o menor grau, entre el creador i la ficció: teatre autobiogràfic, teatre autoficcional i autobiografia escènica. Veurem com aquesta relació es fa present en el procés de recepció a través de diferents mecanismes, especialment a partir de paratextos, i com permet activar pactes de lectura entre obra i receptor de tarannà divers. En concret, aquest acostament a la metaficció autobiogràfica en el teatre contemporani es desenvolupa a partir de l’anàlisi de tres obres: «Indian summer» (1987), de Rodolf Sirera, «Currículum» (1994), de Pasqual Alapont
i Carles Alberola, i «Com a pedres» (2006), de la companyia El pont flotant.

Paraules clau:

teatre contemporani, metaficció, autobiografia, autoficció, pacte de lectura

Article Details

Com citar
Rosselló, Ramon Xavier. “«Els creadors de ficcions damunt l’escena: del "teatre autobiogràfic" a l’‘autobiografia escènica’»”. Caplletra. Revista Internacional de Filologia, no. 55, pp. 175-97, https://raco.cat/index.php/Caplletra/article/view/271213.