«Els creadors de ficcions damunt l'escena: del "teatre autobiogràfic" a l'"autobiografia escènica"»
Article Sidebar
Citacions a Google Acadèmic
Main Article Content
Ramon Xavier Rosselló
Aquest article se centra en modalitats diferents de construcció de l’obra teatral que tenen com a base una relació explícita, amb major o menor grau, entre el creador i la ficció: teatre autobiogràfic, teatre autoficcional i autobiografia escènica. Veurem com aquesta relació es fa present en el procés de recepció a través de diferents mecanismes, especialment a partir de paratextos, i com permet activar pactes de lectura entre obra i receptor de tarannà divers. En concret, aquest acostament a la metaficció autobiogràfica en el teatre contemporani es desenvolupa a partir de l’anàlisi de tres obres: «Indian summer» (1987), de Rodolf Sirera, «Currículum» (1994), de Pasqual Alapont
i Carles Alberola, i «Com a pedres» (2006), de la companyia El pont flotant.
i Carles Alberola, i «Com a pedres» (2006), de la companyia El pont flotant.
Paraules clau:
teatre contemporani, metaficció, autobiografia, autoficció, pacte de lectura
Article Details
Com citar
Rosselló, Ramon Xavier. “«Els creadors de ficcions damunt l’escena: del "teatre autobiogràfic" a l’‘autobiografia escènica’»”. Caplletra. Revista Internacional de Filologia, no. 55, pp. 175-97, https://raco.cat/index.php/Caplletra/article/view/271213.
Articles més llegits del mateix autor/a
- Ramon Xavier Rosselló, L'anàlisi de textos teatrals per a infants i adolescents , Caplletra. Revista Internacional de Filologia: No 46 (2009)